Tre tävlingar i England

Nu har vi kommit hem från  England och vi är mer än nöjda! Den första tävlingen var en kines special, med 209 anmälda hundar. Rigmor vart oplacerade, men därimot så kom mamma och Nelson 3:a i Open Class.

På andra tävlingen i Paignton med domaren Mr Dominic Browne (61 anmälda), så blev Rigmor placerad på 3de plats i Limit med 19 hundar anmälda. Nelson blev oxå placerad på 3de plats i Open Class.

Den sissta tävlingen var i Bournemouth med 74 hundar anmälda och dömmde gjorde Mrs Zena Thorn-Andrews. Det blev en väldigt lyckad tävling och vi var mer än näjda när vi åkte hem. Nelson blev 2a i Open Class, så han fick då kritik. Sen vann jag i min klass med Rigmor och det var bara sååå kuul :D
I England så är det bara ettan och tvåan som får kritik på sina hundar och det är bara klassvinnarna som får tävla i bästa tik. Så rigmor och jag gick sedan in för att tävla i bästa tik och där blir det Gunilla och jag som står i täten. Rigmor blev 2:a bästa tik, så himla roligt! Gunilla blir BIR med Gudrun och hon blir även engelsk champion.
Så det blev verkligen en rolig dag :D

Sen fick vi reda på att eftersom den klassen jag vann var så svår att
vinna så blev hon livstids kvalificerad till CRUFTS!! :D                                    
  =   


 




Postat av: Sophie

Fin hund du har! :)

2009-09-04 @ 16:04:21
URL: http://fjonken.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback